Românii care au contract cu ENEL sau Hidroelectrica trebuie să fie extrem de atenți deoarece riscă să plătească facturi duble, chiar dacă nu au consumat.
După ce și-au schimbat furnizorul de energie electrică, unii români s-au trezit că au primit câte două facturi pentru aceeași perioadă.
Din acest motiv, Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a explicat în direct, la emisiunea ”Decisiv”, despre aceste situații.
El spune că facturile respective nu trebuie plătite, în special dacă există două contracte – unul în desfășurare și unul spre a fi reziliat sau închis.
„Vreau să ne lămurim clar că aici vorbim de o emitere automată a unor documente cu caracter fiscal. Deci, undeva, probabil, în spatele acestui document, cineva nu a operat în sistem faptul că acest consumator nu mai este beneficiarul serviciilor furnizorului de energie”, spune Horia Constantinescu.
Acesta a mai precizat că românii care primesc două facturi la energie de la doi furnizori diferiți ar trebui să notifice acest lucru.
„Noi recomandăm permanent un prim contact cu operatorul economic pentru a-i da acestuia posibilitatea de remediere și aș vrea să înțelegem că cei mai mulți dintre furnizorii pe care i-am văzut aici au portofolii de câteva sute de mii de clienți. Cu toate acestea, ne confruntăm cu situații de genul acesta. Ceea ce nu poate vorbi cu siguranță despre un mod de operare”, a mai spus preşedintele ANPC.
Așadar, românii care au contract cu ENEL sau Hidroelectrica trebuie să fie foarte atenți la astfel de scenarii. Acest lucru se aplică și pentru ceilalți români de la alți furnizori de energie electrică.
Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy, a venit și el cu explicații referitoare la acest subiect.
„În primul rând trebuie verificat dacă acea factură este pentru consumul curent sau este o factură de decont, pentru că regulamentul de furnizare prevede faptul că în cazul în care schimbi furnizorul, furnizorul vechi, în 40 de zile de la semnarea noului contract, trebuie să trimită o factură de decont.
E foarte posibil ca după ce am primit prima factură de la noul furnizor, să vină această factură de decont, de reglare a diferențelor de plată cu vechiul furnizor, care poate să fie cu plus, să poate să fie cu minus”, a spus Zoltan Nagy.