Ai contract cu ENEL sau Hidroelectrica pentru energie? Verifică urgent acest detaliu de pe factura. S-ar putea să plătești dublu din greșeală

21 ian. 2023
Ai contract cu ENEL sau Hidroelectrica pentru energie? Verifică urgent acest detaliu de pe factura. S-ar putea să plătești dublu din greșeală

Românii care au contract cu ENEL sau Hidroelectrica ar trebui să verifice facturile pentru a nu plăti mai mulți bani lunar.

Românii ar trebui să își verifice cu atenție facturile la energie electrică, după ce au existat cazuri în care oamenii s-au trezit că au doi furnizori de curent în același timp, chiar dacă au renunțat la unul și au făcut contract cu altul.

Laurențiu Urluescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România, a vorbit despre acest aspect și spune că există cazuri în care ar putea fi vorba despre niște întârzieri care s-ai produs atunci când s-a făcut schimbarea de furnizori.

”E posibil să apară niște întârzieri în momentul în care se schimbă furnizorul. Există un lanț întreg de informații care se transferă de la vechiul furnizor la noul furnizor, prin intermediul mai multor autorități. De asta recomand, în momentul în care un client își schimbă furnizorul, după ce are contractul semnat cu noul furnizor, să nu plătească la vechiul furnizor facturile cel puțin pentru o lună până când apare o factură finală de regularizare. 

În cazul acesta, după cum am văzut din ce ați prezentat dumneavoastră, se pare că este vorba despre o eroare. Înțeleg că la noul furnizor a trecut din luna octombrie a anului trecut, sunt mai multe luni și în cazul în care ați trecut la un nou furnizor de mai multe luni și ați primit facturi și de la noul și de la vechiul furnizor atunci este o problemă și trebuie să luați legătura cu furnizorul respectiv”, spune președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România.

Românii cu contract la ENEL sau Hidroelectrica trebuie să verifice

Cei care au contract cu ENEL sau cu Hidroelectrica ar trebui să verifice dacă au astfel de probleme, însă sfatul ar trebui urmat de toți, indiferent de furnizorul pe care îl au, mai ales dacă au plecat de la unul la celălalt.

În plus, Laurențiu Urluescu a mai precizat că în astfel de cazuri, furnizorii sunt obligați să restituie banii oamenilor.

”În cazul acesta, cel mai probabil a fost o cantitate plătită în plus, cel mai probabil pe cantitate estimată, și în momentul citirii a trebuit regularizat. Și de asta a apărut o factură cu minus. Există o obligație a vechiului furnizor să returneze banii. Deci, la simpla cerere a consumatorului către vechiul furnizor, o cerere însoțită de un număr de cont, furnizorul va returna banii. 

Trebuie să atrag atenția, chiar dacă nu schimbați furnizorul și furnizorul actual vă transmite o factură cu o sumă negativă mai mare de 100 de lei, acesta este obligat în cazul în care dumneavoastră cereți să vă transfere suma în contul în care doriți dumneavoastră”, a spus acesta la Antena 3 CNN.