Atenție când plătești cu un card bancar la LIDL! Un bărbat a rămas fără niciun ban în cont. Ce s-a întâmplat

24 nov. 2022
Atenție când plătești cu un card bancar la LIDL! Un bărbat a rămas fără niciun ban în cont. Ce s-a întâmplat
Sursa foto: K. Mitch Hodge on Unsplash

Plata cu cardul a devenit din ce în ce mai utilizată în ultimii doi ani, odată cu pandemia. Sunt însă și anumite riscuri pe care oamenii trebuie să le cunoască atunci când fac o astfel de alegere.

Un client al magazinului LIDL a ajuns să se trezească fără bani în cont, după ce a făcut o simplă plată la magazinul respectiv, pentru cumpărături.

În realitate, problema nu ar fi cardul de debit, ci taxele frauduloase. Cu alte cuvinte, există dispozitive de skimmere a cardurilor instalate la bancomate și la pompele de benzină.

De asemenea, mai sunt și angajați din anumite magazine care ajung să vă treacă de două ori cardul, odată în casa de marcat, odată pe un alt dispozitiv de skimming.

În acest mod, PIN-urile pot fi înreigstrate cu mici camere web. Același lucru este valabil și în cazul cumpărăturilor online, care sunt plătite cu cardul bancar.

Dacă ne gândeam că e imposibil, iată că în România am avut parte de un astfel caz similar. S-a întâmplat la Satu-Mare, când un client a făcut cumpărăturile la LIDL și a plătit cu cardul.

Bărbatul spune că totul a început după plata de la LIDL

Ulterior, bărbatul și-a dat seama că nu mai are niciun ban pe card, așa că a contactat banca direct, spunând ce sumă avea pe card, dar și câți bani au dispărut.

Banca însă a dezvăluit că nu cumpărăturile la LIDL ar fi fost problema, ci că bărbatul ar fi rămas fără bani după ce acesta ar fi accesat un link malițios.

De asemena, chiar în timp ce bărbatul încerca să înțeleagă ce se întâmplă cu banii de pe card, mai multe tranzacții aveau loc.
Acestea erau făcute de SP Estanco Alicante – Spania, valoarea totală fiind exact 1,493 de lei.

Victima însă are o problemă cu faptul că totul a început după ce și-a făcut cumpărăturile la LIDL. Cu alte cuvinte, tranzacțiile erau făcute exact în aceeași zi, la câteva ore, după ce plătise cu cardul în magazinul respectiv.

”La solicitarea Poliției, reprezentanții BCR au precizat că suspectează că persoana vătămată a accesat un link, primit printr-un mesaj SMS pentru înrolarea cardului în Google Pay, unde a introdus informații confidențiale.”, spune publicația PresaSM.