Dacă ești client ENEL, află că au loc niște schimbări importante despre care trebuie știi câte ceva. Ce se întâmplă cu facturile? Aflăm chiar de la Ioana Krekan, Manager Activare și Facturare, Enel Energie.
La începutul lunii februarie, ENEL a început emiterea facturilor pentru prima jumătate a lunii decembrie. Astfel, este posibil ca mulți clienți să aibă câteva dileme legate de acest aspect.
Ioana Krekan a explicat la DC News însă care sunt motivele. Este vorba despre noile modificări legislative intrate în vigoare încă din luna decembrie, iar cei de la ENEL s-au conformat.
”Începând cu data de 16 decembrie 2022, au intrat în vigoare noi prevederi legislative legate de modul de calcul al plafonării prețurilor la energie electrică. Acesta este motivul pentru care perioada 1-15 decembrie 2022 este facturată pe baza OUG 27/2022.
Pentru a aplica în mod corect plafonarea, conform legii, este nevoie acum să se implementeze cele mai noi prevederi în sistemul informatic”, a spus aceasta.
Ce scrie deci pe factura clienților? Potrivit reprezentantului ENEL Consumul din cea de a doua jumătate a lunii decembrie 2022 se va regăsi pe factura pe care clienții o vor primi în luna februarie, odată cu consumul de energie electrică pentru luna ianuarie 2023.
Cât despre plafonare, aceasta va fi aplicată pentru fiecare lună în parte. De asemenea, plafonarea nu se cumulează cu consumurile, iar pentru luna decembrie, spune reprezentantul ENEL, va fi efectuată regularizarea, iar mai apoi aplicarea plafonări corespunzătoare, având în vedere intrarea măsurilor legislative în 2023.
Ce factură vor plăti în februarie clienții ENEL? ”Consumul din fiecare lună este evidențiat pe câte o linie separată pe factură. Astfel, vom avea o linie pe care vom vedea perioada din decembrie și o linie pe care este evidențiată luna ianuarie. Sub fiecare dintre aceste luni este evidențiată plafonarea lunii respective. Deci consumurile nu se cumulează pentru a fi calculată plafonarea”, a mai adăugat aceasta.