Programul RABLA are parte de anumite schimbări, anunță ministrul Mediului. Cea mai importantă modificare este cea legată de buget.
În ședința de Guvern din data de 31 ianuarie, prim-ministrul Nicolae Ciucă l-a întrebat pe ministrul Mediului despre programul RABLA, iar acesta a scos la iveală modificările care vor avea loc. Potrivit lui bugetul pentru programul RABLA va crește cu 15%.
„Am început pregătirea programelor Rabla clasic, Rabla plus și Rabla local. Avem bugetul pentru a asigura o creștere cu 15% a primei de casare, așa cum și dumneavoastră ați discutat la Dacia, cu ocazia vizitei pe care ați efectuat-o. Avem bugetul pentru a oferi acest sprijin majorat în 2023. În același timp, creștem bugetul pentru mașinile electrice.
Am început pregătirea programelor Rabla clasic, Rabla plus și Rabla local. Avem bugetul pentru a asigura o creștere cu 15% a primei de casare, așa cum și dumneavoastră ați discutat la Dacia, cu ocazia vizitei pe care ați efectuat-o. Avem bugetul pentru a oferi acest sprijin majorat în 2023. În același timp, creștem bugetul pentru mașinile electrice.
Deci, parcul auto din România se întinerește și am putea spune că la sfârșitul anului 2023 bifăm inclusiv obligația din PNRR. Ne-am asumat că vom scoate peste 250.000 de mașini vechi din circulație. Cred că la sfârșitul anului 2023 deja ținta pentru 2026 va fi atinsă”, a declarat ministrul Tanczos Barna.
Autoritățile amintesc că prima de casare se acordă în funcţie de cantitatea de emisii de CO2/km generată de sistemul de propulsie al autovehiculului nou.
Regulamentul programului RABLA spune că pentru prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 160 g CO2/km în sistem WLTP și pentru autovehiculul nou motocicletă, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WMTC, conform informaţiilor înscrise în COC.
Autoritățile au mai precizat și care este cuantumul de casare. Avem, așadar:
De asemenea, se mai pot adăuga alte ecobonusuri, precum: