Potrivit datelor pentru 26 de piețe europene, înmatriculările de mașini noi au încetinit din nou în august, înregistrând un declin de 18%, până la 713.714 de unități. Această cifră marchează cel mai mic volum înregistrat din august 2014 și până în prezent.
Potrivit datelor privind înmatriculările din Europa, oferite de Jato Dynamics, Dacia Sandero ocupă pentru a doua lună consecutiv primul loc pe piața auto, în fața VW Golf și Toyota Yaris. Duster, un alt popular model al producătorului autohton ocupă, de asemenea un onorabil loc patru, deși a scăzut cu 42%.
Astfel, Dacia Sandero se menține în poziția de lider european pe piața autoturismelor, cu un volum de aproape 15.000 de unități înmatriculate, în creștere cu 8% față de august anul trecut. Este urmat de VW Golf care a reușit să vândă doar 13.600 de unități, în scădere cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pe următoarele locuri se află Toyota Yaris cu 12.500 de unități și o creștere de 18% și Dacia Duster, care a înmatriculat 11.327 de unități în august, cu 4% mai multe față de anul trecut.
De asemenea, Ford Puma, al treilea automobil fabricat în România din acest top intră pentru prima dată printre cele mai vândute modele, cu un total de 9.304 unități.
Pe de altă parte, mașinile electrice au depășit în premieră înmatriculările de mașini diesel. O creștere accentuată a cererii în luna august a determinat o cotă de piață de 21%. Cele 151.737 de unități înmatriculate în august marchează o creștere interanuală de 61% și ridică volumul total din ianuarie și până în august la 1,32 milioane de unități.
Pe segmentul hibridelor, lider a fost în august Ford Kuga, urmat de Mercedes GLC și BMW Seria 3.
În ceea ce privește vehiculele electrice, cererea a fost deosebit de mare pentru versiunile electrice ale modelelor Fiat 500, Peugeot 208, Hyundai Kona, Opel Corsa și Kia Niro, în plus față de rezultatele remarcabile ale Volkswagen ID.3 – cel mai bine vândut din Europa în cursul lunii august. De asemenea, în top 10 a intrat și Mustang Mach-E, un automobil electric produs de Ford.
Din păcate Dacia lipsește cu desăvârșire din acest top al hibridelor și electricelor. Singurul model electric al producătorului este Dacia Spring, care a apărut pe piață în septembrie. Rămâne astfel de văzut dacă acest model low cost electric va atrage sau nu cumpărători la fel cum a făcut-o Sandero. Având în vedere că s-au înregistrat deja 20.000 de precomenzi pentru acest model și Dacia a livrat deja 4.000 de unități în septembrie nu putem spune decât că viitorul acestui model pare unul la fel de strălucit.