Adaugă neapărat un strop de lapte în ceai! Ce efect magic are în corp. Puțini știu despre asta. Mihaela Bilic a explicat în detaliu

04 mart. 2022
Adaugă neapărat un strop de lapte în ceai! Ce efect magic are în corp. Puțini știu despre asta. Mihaela Bilic a explicat în detaliu

Sigur ai mai auzit măcar odată că unele persoane preferă să își bea ceaiul de dimineață cu lapte. Ce beneficii are însă un strop de lapte adăugat într-o astfel de băutură? Nutriționistul Mihaela Bilic a vorbit despre efectul său magic.

Englezii, dar și turcii sunt mari iubitori ai laptelui în ceai. Deși pare ciudat, iar mulți se gândesc ce gust ar putea rezulta, ei bine, nu aveți de ce să vă faceți griji.

Laptele se pune doar în ceaiul negru, iar conform nutriționistului Mihaela Bilic, acesta nu blochează aborbția fierului în organism. Cu alte cuvinte, taninurile care sunt prezente în ceai pot bloca absorbția fierului, iar adăugând un strop de lapte eliminăm acest efect nefavorabil.

”Unele obiceiuri sau combinații alimentare par curioase, însă întotdeauna în spatele unei tradiții se ascunde un argument nutrițional real. Taninurile sunt substanțe cu efect antioxidant prezente în ceai, cafea, fructele de culoare închisă și vinul roșu. În principiu ele au efecte benefice antioxidante, însă ceaiul negru are un inconvenient: blochează absorbția fierului”, spune nutriționistul.

Cum funcționează o picătură de lapte în cafea

Cum funcționează însă laptele? Ei bine, adăugându-l în ceai, proteinele sale se lagă de taninuri, iar fierul rămâne neafectat. De asemenea, pentru cei care nu sunt încă hotărâți să adauge lapte în ceai, mai există o soluție.

Mihaela Bilic propune evitarea consumului de ceai atunci când avem un meniu bogat în fier, cu alimente precum carne, ficat sau frunze verzi.

”O ceașcă de ceai băută în timpul mesei scade cu 10-60% absorția de fier din alimente sau suplimente pe o perioadă de 45 minute. Ceaiul negru este cel mai puternic inhibitor al absorbției fierului, efect pe care ceaiul verde sau cafeaua nu îl are. Cum putem scăpa de acest inconvenient? Punând lapte în ceai, după metoda englezească. Taninurile se vor lega de proteinele din lapte și în felul acesta fierul rămâne neafectat.

Altă soluție ar fi să evităm să bem ceai atunci când consumăm produse bogate în fier: carne, pește, ficat, legume cu frunze verzi (spanac, pătrunjel)”, a mai explicat nutriționistul.