UTILE

Legumele care îngrașă la fel de mult precum cartoful. De evitat dacă doriți să slăbiți

Medicii și specialiștii în nutriție ne recomandă să consumăm cât mai multe fructe și legume. Însă atenție mare la cantități. Dacă doriți să slăbiți sau pur și simplu să vă mențineți la greutatea actuală este bine să știți ce anume trebuie să mâncați pentru ca acul cântarului să nu se miște în direcție nedorită.

Medicul nutriționist Eva Iorțan a explicat că una dintre cele mai nepotrivite legume într-o dietă este fără doar și poate cartoful. Dar nu este singura care îngrașă. Rădăcina de pătrunjel, păstârnacul, porumbul sau țelina au un număr similar de calorii și sunt de evitat în curele de slăbire.

Legumele care îngrașă la fel de mult ca și cartoful

„Cartoful este una dintre cele mai consumate legume, însă are foarte multe calorii. Doi cartofi fierţi sau copţi pot avea şi 200 de calorii. Dacă facem piure nu înseamnă că mâncăm dietetic dacă adăugăm lapte sau unt pentru gust. De asemenea, dacă prăjiţi cartofii obțineți o adevărată bombă calorică indiferent că îi mâncaţi simpli sau cu friptură.

Cartofii sunt benefici pentru organism, dar dacă vreţi să slăbiţi trebuie să îi consumaţi natur, fierţi în apă după ce i-aţi curăţat. Evitaţi însă cartofii dulci, atât de populari în ultima vreme. Au aproape dublul caloriilor celor normali. Porumbul are şi el 150 de calorii. Este sănătos şi multă lume îl mănâncă fiert simplu sau ca şi garnitură. În dietă trebuie însă evitat“, a explicat medicul nutriţionist Eva Iorţan.

O altă legumă care nu este recomandată în curele de slăbire este fasolea. La fel și avocado, pe care unii îl consideră fruct. Comparativ cu cartoful este mai exotic, însă din punct de vedere caloric lucrurile stau aproape la fel.

Legumele sărace în calorii

Legume care sunt sărace în calorii sunt cele care conțin multă apă. De exemplu castravetele sau broccoli, le puteți consuma în cantități mari pentru că nu îngrașă și chiar ajută și digestia.

În general legumele verzi sunt sărace în calorii. Medicii recomandă în diete sparanghelul, spanacul, ardeii, conopida, salata sau rucola. Acesta sunt foarte potrivite mai ales pentru o masă de seară când este bine să mâncăm cât mai ușor.

Iulia Butoi

Iulia Butoi

Iulia Butoi este redactor cu deja 8 ani de experiență. În trecut, ea a lucrat la publicații precum capital.ro și a1.ro, unde s-a ocupat în special să acopere zona de actualitate. Este și deținătoarea unei burse Schuman pentru Jurnalism. Astfel a efectuat un stagiu de practică în cadrul Parlamentului European.

Articole similare